Nummer 1 Sportvoeding

Voor iedere sporter is het van groot belang om vóór, tijdens en na de training of wedstrijd het lichaam te voorzien van voldoende vocht, mineralen en voedingsstoffen. Koolhydraten zijn de belangrijkste brandstoffen! De koolhydraatvoorraad in je spieren is beperkt en een tekort kan je prestatievermogen met 50% doen dalen. Een tekort aan vocht betekent einde wedstrijd. Blijven drinken dus! Zorg goed voor jezelf. 

Marc Routs en Ruud Stikkelbroeck04 August 2016

The Ride

8 dagen BIKEGEAR.CC THE RIDE
met 8 tips over sportvoedingtheride1

Ruud Stikkelbroeck (links, 39) en Marc Routs (rechts, 46), twee Venlose wielerliefhebbers maakten afgelopen half jaar van hun droom wekelijkheid! Ze trainden bijna als echte wielerprofs voor de eerste versie van BIKEGEAR.CC THE RIDE. De ultieme uitdaging voor wielrenners; een etappetocht van de Stelvio in Italië naar de Cauberg in Valkenburg. Oftewel, 8 etappes, 8 landen, 1.300 kilometer en 17.000 hoogtemeters. Ze trainden samen in 8 maanden ruim 11.000 kilometer, doorstonden weer, wind en heftige zadelpijn.
Maar niet alleen het belang van trainen zal ze voor altijd bijblijven, maar minstens net zo belangrijk was het leren waarderen en gebruiken van sportvoeding. Onder begeleiding van Maxim gingen ze tijdens hun gehele traject inzien dat in de toekomst hun bidon nooit meer met alleen water meegaat, een banaan niet kan tippen aan een reep en dat eiwitten na iedere training of etappe noodzakelijk brandstof werd.
Wij delen graag hun 8 daagse sportvoedingsdagboek tijdens hun BIKEGEAR.CC THE RIDE met jullie…

Lees meer

win banner website

Blijf op de hoogte

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer