Sporten met hoge zomerse temperaturen? De meeste mensen wagen zich er niet aan. Maar er zijn ook mensen waarvoor de uitdaging dan des te groter wordt. Ben jij zo iemand? Hou dan wel rekening met een aantal extra factoren. Om je alvast goed op weg te helpen geven we je een nuttig 'drinkadvies'! Let wel op: met echte hitte is het raadzaam om minder te sporten en te letten op oververhitting.

 

Een goede vochthuishouding

Bij warm weer is een hypotone sportdrank een goede keuze. Dit bevat namelijk de optimale hoeveelheid koolhydraten en mineralen en vult datgene aan wat je verliest. Daarnaast zijn de juiste zouten in een sportdrank essentieel voor een goede vochthuishouding. Een voorbeeld van een hypotone sportdrank is Maxim Sports Drink. De drank wordt snel en makkelijk opgenomen in je maag. Vocht, brandstof en mineralen komen hierdoor terecht waar je ze als eerste nodig hebt.

Ons drinkadvies: drink 2 uur voor het sporten 750 ml Maxim Sports Drink, zo zorg je voor een goede vochtbalans voordat je begint. Drink tijdens het sporten om de 10 minuten een flinke slok van de sportdrank. Neem geen kleine slokken omdat een zekere hoeveelheid vulling nodig is om je maag te laten werken, samen te laten knijpen en te legen naar de darm. Als je kleine slokjes drinkt, is er een grote kans het vocht in de maag blijft zitten en gaat klotsen.

Goed drinken is echt belangrijk, ook na het sporten!
Het lijkt misschien een inkopper, maar wist jij dat een goed drinkende sporter toch nog bijna 1 liter vocht verliest? Om dat te compenseren moet je na het sporten dus nog even bijtanken. Dat moet je in kleine beetjes tegelijk doen (porties van 200-250ml/10 min), omdat je anders teveel van het ingenomen vocht weer verliest door een verhoogde urineproductie.

Maxim Sports Drink is te koop bij de fietsspeciaalzaak, de betere hardloopwinkel of online.

marianne vos website

Nieuwsbrief

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer