voedingsschemaHet is belangrijk om voor iedere koers een eigen voedingsplan te maken en goed te plannen. Een hongerklop betekent dat je te weinig hebt gegeten en je te laat bent. Dat kun je niet meer compenseren en de rest van de koers wordt dan heel zwaar! Dat zou erg jammer zijn, want je wilt toch juist van de omgeving en je prestatie kunnen genieten!


Goed drinken en een goede sportdrank zijn belangrijk voor de aanvoer van voldoende koolhydraten voor nieuwe energie, en van vocht en extra mineralen voor een optimale vochthuishouding en verbranding. Behalve drinken moet je ook tijdig je voeding nemen. Een energy bar is over het algemeen het meest efficiënt en is goed afgestemd op wat je lichaam op dat moment nodig heeft. Een energy gel helpt je op weg naar de finish voor een laatste energyboost.

Voorbeeld Maxim Sportvoedingsschema 160 km

Tijd                             Product
-/- 02.00                      Ontbijt + 40 gram Maxim Carboloader
-/- 00:30                      1 Maxim Energy bar + 500ml Maxim Sportsdrink
Start:
00:00 – finish:             100-120 ml Maxim Sportsdrink (per 10 minuten)
30 km                         1 Maxim Energybar of Long Lasting Energy drink
60 km                         1 Maxim Energybar of Long Lasting Energy drink
80/90 km                    Verzorging: Broodje/banaan/Energybar/koek
120 km                       1 Maxim Energybar of Long Lasting Energy drink
135 km                       1 portie Maxim Energy gel of Energy geldrink
150 km                       1 portie Maxim Energy gel of Energy geldrink
Finish
+ 00.10                       250 ml Maxim Protein & Recovery drink
+ 00.15 - 01.00           750 ml Maxim Sportsdrink of Total Hydration

Voor meer informatie zie ook voedingsschema’s op onze website.

 

 

marianne vos website

Nieuwsbrief

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer