Brood bestaat grotendeels uit koolhydraten. We weten dat onder andere witte bloem een zeer hoge GI heeft en dus niet zo heel gezond is voor ons.

¨Huh, GI?¨ GI staat voor glycemische index; een maatstaf dat producten met koolhydraten rangschikt aan de hand van hoe snel ze worden afgebroken tot glucose en welke invloed het heeft op het bloedsuikergehalte.

Suiker, de belangrijkste brandstof voor je lichaam. Suiker is er in vele soorten en al die verschillende suikers hebben verschillende effecten op ons lichaam en energiesysteem. Een tekort aan suiker betekent bijvoorbeeld dat je niet meer kunt presteren. Je kunt namelijk niet zonder, suiker is dé energiebron voor alle vitale delen in je lichaam.

In Nederland weet je het maar nooit, een zachte of juist een strenge winter? Voor buitensporters zijn de trainingen behoorlijk afhankelijk van het weer in deze periode . Zo ook voor Lucinda Brand, renster van het Rabo Liv Team en Nederlands Kampioen op de weg 2015, Elite.

Fruit is gezond, dat weten we allemaal! Fruit zit namelijk boordevol vitamines, mineralen en vezels. Maar hoe zit het eigenlijk met die laatste, vezels? Vezels stimuleren onder andere een goede darmwerking, wat belangrijk is voor het verteringsproces. Het is dus belangrijk om gedurende de dag voldoende vezels te eten. Deze vezels zitten dus in fruit, maar ook in groenten, noten, zaden en volkoren granen.

marianne vos website

Nieuwsbrief

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer