Nieuws

  1. Maxim op Euro Cycling XP

    Maxim Fuel Station



    Maxim Sportvoeding is vanzelfsprekend ook aanwezig op de Euro Cycling XP. Met een eigen Fuel Station zal Maxim haar energy bars, hypotone sportdranken, geldrinks en recovery producten presenteren en laten proeven aan alle bezoekers. Ook jij bent van harte welkom om langs te komen op onze stand om even het laatste nieuws op te halen, persoonlijk kennis te maken of gewoon even rond te neuzen.

    Lees meer...
  2. Maxim Training Cirkel

    Maxim Training CirkelIn samenwerking met topsporters, voedingsdeskundigen en sportmedici heeft Maxim de Maxim Training Cirkel ontwikkeld. Het juiste gebruik ervan helpt je om maximaal te kunnen presteren. Gebruik de Training Cirkel om je eigen (sport)voedingsplan te maken!

    Hoe werkt de Maxim Training Cirkel?

    Iedere training kun je onderverdelen in een 3-tal fases.

    Lees meer...
  3. Laden

    OpladenDe training begint al voor de eerste activiteit, want je moet al ruim van te voren rekening houden met je voeding. De energievoorraad in je spieren (glycogeen) moet voor een training maximaal opgeladen zijn. Eet niet te veel, vlak voor een training, want dat kost juist heel veel energie. Het maakt je moe - zowel in het hoofd als in je lichaam. Dus eet je grote maaltijd 2-3 uur voor het sporten en gebruik sportvoeding vlak voor het sporten. Maxim sportvoeding is speciaal ontwikkeld om je lichaam eenvoudig en snel te voorzien van de juiste hoeveelheid (makkelijk verteerbare) voeding.

    Lees meer...
  4. Presteren

    PresterenDrinken

    Om te beginnen is een goede vochthuishouding heel belangrijk om maximaal te kunnen presteren. Tijdens een lange training verlies je gemakkelijk 3% van je lichaamsgewicht aan vocht. Vanaf 2% vochtverlies kan het prestatievermogen al verminderen. Wij adviseren om minimaal 1 bidon (750ml) Maxim Sports Drink per uur te drinken. Zeker bij hoge temperaturen en bij lage luchtvochtigheid (zaalsporten) is het belangrijk om voldoende vocht en mineralen (=zouten) binnen te krijgen. Mineralen zijn essentieel voor het in stand houden van een goede vochthuishouding, verbranding en concentratie.

    Lees meer...
  5. Optimaliseren

    OptimaliserenNa een zware training is de energievoorraad in je spieren behoorlijk verminderd. Om die voorraad aan te vullen is het belangrijk dat je koolhydraten neemt. Het combineren van koolhydraten met eiwitten versnelt de opname in de spieren. Eiwitten helpen ook bij het herstel en onderhoud van spiervezels. Zo kun je weer fit aan de volgende training beginnen en je conditie en kracht optimaliseren.

    Lees meer...
  6. Kom je net iets vermogen te kort?

    Eiwit wordt vaak geassocieerd met krachtsport, maar ook voor duursporters is het een belangrijke voedingsstof. Ook bij hen raken spieren beschadigd en vermoeid. Eiwit uit voeding is nodig om sterker te worden en vermogen op te bouwen. Het houdt je spiermassa in stand, ondersteunt de bouw van nieuwe eiwitstructuren in je spieren en draagt bij aan het herstel van spiervezels.

    Je hebt ongeveer 20 gram eiwitten nodig per 2-3 uur voor onderhoud van spiermassa en andere lichamelijke functies. Praktisch gezegd zou je dus iedere 2-3 uur eiwitten moeten nemen of elk van je maaltijden zou eiwitten moeten bevatten. Maxim Protein Bars en Bites hebben de ideale dosering van 20 gram eiwit en bevatten het juiste aminozuurprofiel voor een optimale opname door het lichaam. Op die manier ondersteun je opbouw en herstel van spiervezels. Zo kun je extra vermogen opbouwen.

    Lees meer...
  7. Last van spierkramp?

    Nu de temperatuur weer gaat dalen koelen je spieren sneller af. Dit kan leiden tot kramp. Juist in deze periode is het belangrijk dat je voldoende blijft drinken en je lichaam en spieren voorziet van de juiste voedingsstoffen. Maxim Mineral Gainer voor superbenen! Tijdens het sporten is de behoefte aan mineralen (en met name magnesium) groter doordat er mineralen verloren gaan via zweet. Extra suppletie van magnesium vooraf of tijdens het sporten zorgt ervoor dat de magnesium direct doorstroomt naar je spieren waar het bijdraagt aan een goede spierfunctie (strekken en samentrekken van spieren, voorkomen van kramp). Daarnaast draagt magnesium ook bij aan een vermindering van vermoeidheid en een betere elektrolytenbalans. Maxim Instant Energy Gel strawberry en Maxim Mineral Gainer voorzien in extra magnesium.

    Lees meer...
  8. Oprispingen?

    Met de juiste voeding voorzie je je lichaam van de juiste voedingsstoffen. Echter niet alle voeding is geschikt om vóór of tijdens het sporten te gebruiken. Je maag kan dan heel gevoelig reageren op voeding. Maxim Sportvoeding is ontwikkeld door en voor sporters. Het is heel efficiënt en makkelijk verteerbaar. Maxim Sports Drink bijvoorbeeld is hypotoon en bevat minder suiker en meer mineralen dan een isotone sportdrank. Het wordt makkelijk en snel opgenomen in het lichaam en is vriendelijk voor de maag. Of een drank hypotoon of isotoon is, is van belang vanwege de zgn. osmolariteit van ons bloed (oftewel het aantal deeltjes in ons bloed). De osmolariteit van het bloed kan steeds verschillen. Door o.a. sporten verbrand je suiker en verlies je vocht en mineralen (transpiratie), waardoor de osmolariteit afneemt. Dranken met een lage osmolariteit worden over het algemeen makkelijker/sneller opgenomen in het lichaam en zijn vriendelijker voor de maag. Een hypotone drank heeft een lagere osmolariteit dan een isotone drank. Een isotone drank is dus zwaarder en kan oprispingen veroorzaken.

    Lees meer...
  9. Mineral Gainer Magnesium Tijdens het sporten is de behoefte aan mineralen (en met name natrium en magnesium) groter doordat er mineralen verloren gaan via zweet. Tijdens zware trainingen of hoge temperaturen en voor sporters die hevig zweten, raadt Internationaal Olympisch Comité aan om extra mineralen, en met name natrium, in te nemen. 

    Lees meer...