Voedingsschema 200 km - 8 uur

Het is belangrijk om vooraf voldoende koolhydraten te laden. Neem 2 dagen voor de tocht extra koolhydraten (60 gram Maxim Carboloader per dag). Neem 2 uur voor start extra Carboloader.
Vanwege de kou transpireer je minder en heb je over het algemeen ook minder vocht nodig. Maar je hebt wel voldoende energie nodig. Voeg daarom extra koolhydraten toe aan je sportdrank. Maxim heeft een neutrale Carboloader die je gemakkelijk kunt mengen met Maxim Sports Drink (1:1). Drink ongeveer 500ml per uur. Maxim Sportdrink bevat veel mineralen (zouten) waardoor de drink niet zal bevriezen. Het is daarom een ideale energieleverancier voor de Elfstedentocht.

Wij adviseren om in het eerste deel van de tocht je voeding aan te vullen met extra eiwitten om je spieren optimaal te voeden, zodat je in de 2e fase van de tocht ook nog sterke benen hebt. Neem daarom ieder uur een recovery reep i.p.v. energie repen. Ze leveren voldoende brandstof en extra eiwitten voor je spieren.

Ook in het 2e deel van de tocht is het belangrijk om voldoende te blijven drinken en eten. Als eten van energierepen op een gegeven moment lastiger wordt, is de Maxim Long Lasting drink een ideaal alternatief. Het is isotone voeding en levert sneller en langer energie (1 zakje levert energie voor 60 minuten) dan een energiegel. Gemakkelijk in te nemen en ideaal te doseren.

Na de tocht is het belangrijk om snel en goed te herstellen. Neem direct na de tocht een ruime portie eiwitten om je spieren te herstellen. Maxim Recoverydrink bevat de ideale portie eiwitten (22 gram) voor optimaal herstel. Je lichaam blijft lang doorwerken na een dergelijk zware tocht. Zorg dat je goed hydrateert en dus voldoende blijft drinken na de tocht. Drink minimaal 750ml Sport Drink.

Vooraf
-/- 02.00 60g Carboloader
-/- 00:45 1 Energy bar
-/- 00:30 500ml Mix 1:1 Sports Drink + Carboloader

Start
00:00 – finish: 125ml: Mix 1:1 Sportsdrink + Carboloader (per 15 minuten)
00:00 – 04.00 1 recovery reep per uur
04.00 – 07.00 1 energy reep of Long Lasting Energydrink per uur
07.00 – 08.00 1 Long Lasting Energy Drink of 3 Energy geldrink (1 per 20 minuten)

Finish
+ 00.10 250ml Recovery Drink
+ 00.15 - 01.00 750ml Sports Drink

marianne vos website

Nieuwsbrief

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer