Nieuws

  1. The Oslo BreakfastBewustwording m.b.t. gezonde voeding en sport is diep ingeworteld in de Noorse levensstijl. De levensstijl van de Noren is al eeuwenlang gericht op kracht en vitaliteit. Wil je weten met welk ontbijt Noren hun dag beginnen?

    De eetcultuur in Noorwegen wijkt niet eens zoveel af van de Nederlandse eetcultuur. Zij houden net als wij ook van granen, kaas, jam en zuivel. Ze eten over het algemeen wat natuurlijker (puur en minder bewerkt) en eten meer vetten en eiwitten i.p.v. suikers. Met name de aandacht voor gezonde omega-3 vetzuren wordt in Noorwegen op alle niveaus gepromoot. De Nationale gezondheidsraad van Noorwegen adviseert zelfs om dagelijks een lepel omega-3 visolie of levertraan te nemen. Omega 3 is van groot belang voor een goede ontwikkeling en het goed functioneren van o.a. hersenen en het vitaal houden van ons hart en bloedvaten.

    Lees meer...
  2. Wat zegt het etiket?Als je veel sport en wilt weten of een voedingsmiddel past bij jouw levensstijl of de prestatie die je wilt realiseren, dan kan een etiket een belangrijk hulpmiddel zijn. Ben bewust van wat je eet, dat kan veel problemen voorkomen en een gunstige invloed hebben op je prestatie! Wil je weten hoe je een etiket moet lezen?

    Lees meer...
  3. De voedingswaardetabel geeft de voedingswaarde per 100 gram en per serving van 60 gram (dit is de adviesdosering voor 1 bidon van 750 ml) aan. 100 gram levert 348 kcal en 60 gram levert 209 kcal. In Nederland zijn wij gewend om in kcal te rekenen. In sommige landen wordt ook gerekend in kilojoules (kJ). Over het algemeen worden in de voedingswaardetabel zowel kcal als kJ vermeld. 1 kcal is ong. 4,2 kJ.

    Lees meer...
  4. De voedingswaardetabel geeft de voedingswaarde per 100 gram en per serving van 55 gram (= 1 reep). 100 gram levert 366 kcal en 55 gram levert 201 kcal. De voedingswaarde en energiewaarde van een Maxim Energy Bar is opgebouwd uit koolhydraten (40gram), eiwitten (2,6 gram) en vetten (3,3 gram).

    Lees meer...
  5. Maxim Carbo LoaderDe nazomer nadert. Voor velen is dit de mooiste tijd van het jaar. De zon staat laag en de temperatuur daalt, waardoor de natuur in een prachtig kleurenpalet verandert. Maar deze veranderingen hebben niet alleen impact op de natuur, ook het menselijk lichaam reageert erop. We passen onze levensstijl aan; de trainingsschema’s veranderen en we gaan ook anders eten omdat simpelweg het aanbod van verse groenten verandert. Door met name de lagere temperaturen ga je (automatisch) ook minder drinken. Hier ligt voor veel sporters een uitdaging, want voldoende drinken is wel de basis van een goede prestatie. Omdat je minder transpireert heb je in principe ook minder vocht en mineralen nodig. Maar vocht is essentieel voor een goede verbranding!

    Lees meer...
  6. Maxim Sportvoeding Noorwegen

    Maxim Sports Nutrition is in Scandinavië en Nederland een van de grootste spelers op het gebied van sportvoeding. Maxim heeft deze positie onder andere te danken aan de strenge Noorse wetgeving ten aanzien van voeding en gezondheid. De levensstijl van de Noren is al eeuwenlang gericht op kracht en vitaliteit. De bewustwording m.b.t. gezonde voeding en sport is diep ingeworteld in de Noorse levensstijl. Noorse levensmiddelenbedrijven worden ieder jaar weer geïnspireerd om maximaal in te zetten op het gebruik van gezonde en natuurlijke ingrediënten en om serieuze verbeteringen door te voeren op het gebied van duurzaamheid. Het hoofdkantoor van Maxim is gevestigd in Oslo en Maxim Nederland is heel trots om daar onderdeel van te zijn.

    Lees meer...
  7. WK Wielrennen

    Het WK Wielrennen in Yorkshire zit er weer op. Het was absoluut een visitekaartje voor de sport in het algemeen en de wielersport in het bijzonder. Het zware parcours in combinatie met het Engelse weer maakte dit WK een kampioenschap voor de echte krachtpatsers. De wegwedstrijd van de mannen op zondag was een exceptioneel zware race, waarvan veel renners achteraf zeggen dat het zelfs het zwaarste kampioenschap is dat ze ooit hebben gereden. Dit soort heroïsche wedstrijden maakt de wielersport zo ontzettend gaaf. In Yorkshire werd nog eens heel duidelijk wat het belang van goed eten en drinken is tijdens een koers. Als je overvallen wordt door kou en regen, dan moet je hopen dat je lichaam in staat is om goed te blijven functioneren. Je moet in ieder geval blijven trappen om warm te blijven en proberen voldoende te eten en vooral voldoende te drinken. En juist met kou en regen is dat de grote uitdaging, want alleen met gelletjes ga je het niet redden!

    Lees meer...
  8. Carbo loaden voor Marathon Amsterdam

    Carbo Loader Marathon Amsterdam

    Het is bekend dat je voorafgaand aan een lange of intensieve wedstrijd of training zoals een marathon goed moet eten om voldoende voedingstoffen, en met name koolhydraten, binnen te krijgen. Maar dat betekent niet dat je heel veel brood, pasta, rijst of aardappelen moet gaan eten. Met Maxim Carbo Loader kun je gemakkelijk de hoeveelheid koolhydraten in je maaltijd ophogen, zonder dat je enorme porties moet gaan eten, zoals je vaak doet met bijvoorbeeld een pasta party. Neem gewoon kleinere porties, dat is lekkerder en gezonder. Maxim Carbo Loader voorziet het lichaam op een zeer effectieve manier van een optimale energievoorraad. Glycogeen stapelen zoals dat mooi heet. Advies: eet een normale hoeveelheid pasta en vul dit aan met 1 of 2 schepjes Maxim Carbo Loader. Deze kun je gewoon aan de pasta(saus) toevoegen of aan je koude of warme drank.

    Lees meer...
  9. Last van slappe benen?

    whey protein shake and bars eiwitten

    Als je een lekkere relaxte vakantie hebt gehad en wat minder hebt kunnen trainen, dan heeft dat al snel invloed op je fitheid. Je spieren en conditie hebben wat in moeten leveren. Don’t worry, je basisconditie en kracht zijn echt nog wel in orde! Als je je trainingen weer goed oppakt en je doet af en toe wat extra (beenspier)oefeningen dan zit je al snel weer in de buurt van je gewenste niveau. Het is ook belangrijk om rekening te houden met je voeding. Om weer snel op kracht te komen kun je wat extra eiwitten nemen. Eiwitten ondersteunen de opbouw van nieuwe eiwitstructuren in je spieren en ze dragen bij aan extra vermogen en het herstel van spiervezels.

    Lees meer...
  10. Hoe voorkom ik een griepje? 4 tips!

    mollers omega-3 omega3 levertraan weerstand vitamine d

    De zomer is bijna voorbij, de zon laat zich steeds minder vaak zien. De koude en donkere periode van het jaar is in aantocht. Wat betekent dit nu eigenlijk?
    Je hoort het vaak: de R is weer in de maand. Een handig ezelsbruggetje dat aangeeft wanneer je weerstand wel wat extra ondersteuning kan gebruiken. Het zijn de maanden van korte dagen met minder zon dan de 4 maanden per jaar zonder R.
    In de zonnige maanden zijn we vaker en langer buiten, vangen we meer zonnestralen op en bewegen we doorgaans meer. Al deze factoren zijn goed voor de weerstand. Nu de donkere en koude maanden weer aanbreken, is aandacht voor de weerstand vereist om niet door een vervelende verkoudheid of door de griep geveld te worden.

    Lees meer...