Nieuws

  1. Hooikoorts... Wat helpt?

    Hooikoorts & Möller's

    Hooikoorts… die vervelende allergische reactie die ieder jaar opspeelt door de pollen die in de lucht zweven. Deze allergische reactie is eigenlijk een overdreven afweerreactie. Een jeukende en verstopte neus, tranende ogen, niesbuien en nog veel meer klachten bezorgen velen elk jaar een vervelende periode. Hoe kun je deze klachten verminderen?

    Lees meer...
  2. Amstel Gold Race GulperbergDe Amstel Gold Race (21 april) is een van de mooiste klassiekers van het jaar. Een prachtige koers over ruim 260 km en 35 hellingen en flinke kuitenbijters zoals de Keutenberg, Gulpenerberg en Bemelerberg. Een goede voorbereiding helpt je om volop te genieten van het Limburgse land en de finish in Valkenburg te halen.

    Lees meer...
  3. Profiteer van het peloton!

    Peloton fietsersDe TU Eindhoven en de Universiteit Leuven hebben wetenschappelijk aangetoond dat de laatste fietsers in het peloton veel meer energie besparen dan tot nu toe werd aangenomen.

    Achterin het peloton is de luchtweerstand veel minder en maar een fractie (5 tot 10 procent) van de weerstand waar de koploper mee te maken heeft. Het onderzoek laat zien dat als het peloton 54 kilometer per uur rijdt, het lijkt alsof de rijders achterin slechts 12 tot 15 kilometer per uur fietsen.

    Lees meer...
  4. Werkt haver ook tegen kramp?

    Oat bar

    Haver is een oergraan en bevat met name koolhydraten die langzaam worden verteerd, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je energie tijdens je training en wedstrijd over een langere periode op peil blijft. Daarnaast bevat haver vitaminen B, magnesium en ijzer. Deze stoffen zijn van belang voor een goede energiehuishouding en een goede spierfunctie.

    Lees meer...
  5. Energy bars

    De Maxim energy bars worden door vriend en vijand betiteld als de beste en lekkerste energybars. Waarom?

    Lees meer...
  6. BikeMotion Maxim Sportvoeding

    Goede (sport)voeding kan bijdragen aan betere prestaties! Wij leggen je graag persoonlijk uit hoe dit werkt en hou je dit moet aanpakken. Kom langs op onze stand en proef het verschil en overtuig jezelf!

    Maxim is te vinden in Hal 8 - stand F.028.

    Lees meer...
  7. Oefeningen wielrenners

    Er is een makkelijke manier om je benen extra te trainen. Dat kan gewoon thuis of op het werk. Maak er een dagelijkse gewoonte van, daar ga je heel veel voordeel van hebben. We bring the fuel! You bring the body!

    4 simpele oefeningen voor meer kracht en vermogen (zie afbeelding).

    Lees meer...
  8. Carbo Loader

    Tijdens lange intensieve inspanningen zijn koolhydraten de belangrijkste brandstoffen voor duursporters, zoals wielrennen, hardlopen en triatlon. Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen in de lever en in de spieren. Deze voorraad is normaliter voldoende voor ongeveer 60 - 90 minuten inspanning. Voor een optimale koolhydraatvoorraad, adviseren wij om enkele dagen voor de wedstrijd extra koolhydraten te stapelen met behulp van Maxim Carbo Loader.

    Lees meer...
  9. Carbo Loaden voor een marathon

    Marathon Rotterdam Maxim Carbo Loading

    Het is bekend dat je voorafgaand aan een lange of intensieve wedstrijd of training, zoals een marathon, goed moet eten om voldoende voedingsstoffen, en met name koolhydraten, binnen te krijgen. Maar dat betekent niet dat je heel veel brood, pasta, rijst of aardappelen moet gaan eten. Met Maxim Carbo Loader kun je gemakkelijk de hoeveelheid koolhydraten aan je maaltijd ophogen, zonder dat je enorme porties moet gaan eten, zoals je vaak doet met bijvoorbeeld een pasta party.

    Lees meer...
  10. Eiwitrijk of koolhydraatarm dieet?

    Bewustwording is wellicht de belangrijkste factor op weg naar je ideale gewicht. Als je weet wat je eet, dan is je gewicht makkelijk onder controle te houden. De meeste diëten werken slechts tijdelijk, omdat ze zijn gebaseerd op het elimineren van bepaalde voedingsstoffen, zoals koolhydraten of vetten. Hierdoor ga je beter opletten wat je eet, want je gaat zoveel mogelijk van dat ene “verdoemde” voedingsstofje elimineren. Je gaat vanzelf minder en anders eten, en je bent je meer bewust van wat je eet. Dit leidt in veel gevallen al snel tot gewichtsverlies. Succes gegarandeerd zou je zeggen, maar hiermee is vooral bewezen dat bewustwording werkt en niet het elimineren! Want we weten ook dat elimineren op lange termijn vaak averechts werkt. Het is belangrijk om te weten dat koolhydraten, vetten en eiwitten allemaal een belangrijke functie hebben in ons lichaam en dat het elimineren van 1 van de 3 een grote impact kan hebben op het goed functioneren van je sportieve lichaam. Tenslotte staan voedingsstoffen ook in verbinding met o.a. vitaminen en mineralen en die zijn essentieel voor alle vitale processen in je lichaam.

    Lees meer...