Nieuws

  1. Nieuw: Maxim Sports Drink Red Currant & Passion FruitMaxim voegt een nieuwe smaak toe aan haar assortiment Sports Drinks; “Red Currant & Passion Fruit”. Lekker fris, zacht en dorstlessend!

    Hypotoon, minder zoet en 100% natuurlijk!

    Om je vochtbalans op orde te houden is het belangrijk om niet alleen water te drinken, maar ook extra elektrolyten. Een hypotone sportdrank bevat naast de juiste verhouding koolhydraten (2:1 maltodextrine:fructose) ook de juiste concentratie aan elektrolyten en vult direct datgene aan wat je hebt verloren. Maxim Sports Drink is hypotoon en daarom de ideale sportdrank en dorstlesser. Het bevat minder suiker en meer elektrolyten dan de reguliere isotone sportdranken, waardoor het makkelijk en snel wordt opgenomen in het lichaam en vriendelijk is voor de maag. Maxim bevat alleen natuurlijke ingrediënten.

    Lees meer...
  2. Immuniteit... maar hoe dan?

    Immuniteit... maar hoe dan?“Ik heb geen makkelijke boodschap”, zo noemde onze minister-president de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Er worden zeer straffe maatregelen genomen. Maar het feit dat alle sportevenementen afgelast zijn en sportaccommodaties gesloten zijn, betekent niet dat we geen uitdagingen meer hebben! Sterker nog, er zijn meer mensen afhankelijk van jouw gezondheid en vitaliteit dan ooit. Met groepsimmuniteit gaat Nederland Covid19 te lijf. Een muur bouwen van gezonde mensen om de zwakkere te beschermen. Door gecontroleerde verspreiding gaan we immuniteit opbouwen en proberen we het virus langzaam uit te bannen. Dat betekent dat velen van ons het coronavirus gaan krijgen en dat we er voor moeten zorgen dat ons lichaam zo sterk mogelijk is om de klachten mild te houden en herstel zo snel mogelijk te laten plaatsvinden.

    Lees meer...
  3. Boost je weerstand!

    Boost je weerstand!De griep heerst en Corona houdt ons iedere dag bezig. Het goede is dat we in maart zijn beland en… maart roert zijn staart. Maar vooralsnog moeten we nog even pas op de plaats maken. Buiten is het druilerig nat en grauw en dat nodigt niet uit om lekker naar buiten te gaan. Dit heeft ook gevolgen voor de weerstand en vatbaarheid voor een verkoudheid, virus of zelfs longontsteking.

    Lees meer...
  4. Biking-landscape

    Voeding en sport gaan hand in hand. Een goede sportprestatie gaat gepaard met goede voeding en een goede energiehuishouding. De energievoorraad in je spieren moet optimaal geladen zijn, daar heb je voordeel bij. Maar hoe doe je dat eigenlijk, moet je dan veel of weinig eten en wanneer moet je dan eten? Het vooraf laden van energie is nog niet zo eenvoudig. Denk daar dus niet te makkelijk over, want er kan veel mis gaan en….. er valt zeker ook nog veel te winnen.  

    Lees meer...
  5. Bij lange intensieve inspanningen, zoals een marathon en meerdaagse wedstrijden, is het belangrijk om je koolhydraatspiegel vooraf op peil te hebben. Koolhydraten worden in het lichaam in de vorm van glycogeen opgeslagen in de lever en in de spieren. Deze voorraad levert normaliter voldoende energie voor ongeveer 60 – 90 minuten inspanning. Door vooraf voldoende koolhydraten te laden zorg je ervoor dat deze voorraad optimaal is voor aanvang van de wedstrijd of duurtraining. Daarna is het een kwestie van goed aanvullen. Sportvoeding kan hierbij helpen; het is speciaal ontwikkeld voor die situaties die vragen om efficiënte en makkelijk verteerbare voeding.

    Lees meer...
  6. Een nieuw jaar brengt nieuwe energie. Veel mensen starten daarom het nieuwe jaar met goede voornemens en beginnen als een dolle van alles te plannen. Maar is dat wel nodig, want zo slecht was afgelopen jaar toch niet? Relax……Maxim Wellness

    Lees meer...
  7. Als je de afgelopen feestmaand wat zwaarder bent geworden, dan heb je wellicht het gevoel dat je nu direct actie moet ondernemen. Vraag jezelf af of je je levensstijl aanpast of op dieet gaat? Als je op een gezonde manier wilt afvallen pas je simpelweg je levensstijl aan en ga je (iets) gezonder leven door beter op je voeding te letten en meer te sporten of bewegen. Je komt dan vanzelf weer op je streefgewicht. Als je besluit om te gaan diëten, dan is succes van gewichtsverlies op korte termijn heel realistisch, maar de gezondheidseffecten op lange termijn zijn echter vaak negatief.Maxim weegschaal

    Lees meer...
  8. Wat eet je als sporter in de winter?

    Biathlon Noorwegen

    Goede voeding draagt bij aan een gezond en sterk lichaam. Als je sport als een atleet, eet dan ook als een atleet en kies voeding die bij je past. 

    Lees meer...
  9. Denk aan je weerstandsvitamines!

    Möller's winter

    De winter staat voor de deur en dan gaan we al snel op zoek naar vitamine C voor extra weerstand. Maar vitamine D is wellicht een nog veel belangrijkere weerstandsvitamine.

    Lees meer...
  10. Wat is de beste sportvoeding?

    Maxim Protein Bars

    Koolhydraten en eiwitten leveren dezelfde hoeveelheid calorieën, maar ze hebben een totaal verschillende werking in het lichaam. Koolhydraten leveren brandstof voor extra energie en uithoudingsvermogen. Koolhydraten zijn dus ideaal voor duursporters voor langdurige energie. Maar ook krachtsporters moeten voldoende koolhydraten eten om de energievoorraad in de spieren te optimaliseren om zo het maximale uit een krachttraining te kunnen halen. Eiwitten leveren geen directe energie en dienen vooral als bouwstoffen voor je spieren. Ze dragen bij aan sneller herstel en meer kracht. Wij adviseren om tijdens lange duurtochten en na een zware training of wedstrijd extra eiwitten te nemen. Zowel voor krachtsporters als duursporters zijn koolhydraten en eiwitten dus heel belangrijk.

    Lees meer...