Nieuws

  1. Vitamine D en sterke longenHet is al langer bekend dat een gezonde vitamine D status een belangrijke rol speelt in de bescherming tegen infecties van de luchtwegen en bescherming biedt tegen besmetting met het griepvirus. De onderzoekswereld draait op volle toeren en nu zijn er ook aanwijzingen dat vitamine D bij een coronabesmetting een beschermende rol speelt. Complicaties, zoals ademhalingsklachten en longontstekingen, kunnen worden veroorzaakt door een zogeheten cytokinestorm, waarbij het immuunsysteem overactief reageert op een infectie. Vitamine D kan het immuunsysteem beschermen tegen deze overactiviteit en dus ook tegen ernstige complicaties en mogelijke sterfte.

    Lees meer...
  2. Lekker hoogtemeters maken! Welke voeding heb ik nodig? Voor de hoogtemeters blijven we nog even lekker in eigen land. Racefietsers en mountainbikers kunnen en mogen weer de Limburgse of Gelderse heuvels in. Helaas zijn er geen toertochten, maar er zijn genoeg alternatieven! Neem bijvoorbeeld de Amstel Gold Race Toerversie of kies zelf een route en ga lekker “stuk” op de Gulperberg, Kruisberg, Keutenberg en Cauberg.
    Welke tocht je ook gaat maken, bereid je goed voor, want het is altijd zwaarder dan je denkt! Voorkom een hongerklop en maak een goed voedingsplan. Het helpt je om, behalve goed te presteren, ook volop te kunnen genieten van het landschap. Houd er ook rekening mee dat onderweg maar beperkte horecafaciliteiten zijn! Dus zorg dat je voldoende eten en drinken bij je hebt!

    Lees meer...
  3. Test the best

    Test the bestGoede sportvoeding ondersteunt je prestaties en daarom is een goede voorbereiding het halve werk. Maak je geen zorgen, je hoeft niet op nul te beginnen, want er is al heel veel getest en uitgewerkt. Met de “Best uit de Test” en de “Sportvoeding Trainingscirkel” heb je een vliegende start voor dit sportseizoen.

    Maxim komt ieder jaar weer als een van de beste sportvoeding uit de diverse testen.

    Lees meer...
  4. Energy Bar of Energy Gel? Wat is de beste (sport) voeding?Het buitensportseizoen is alweer volop aan de gang. Voor hardlopers en fietsers is het wel nog even wennen zonder grote (toer)tochten, koersen en marathons, maar ook individueel of in kleine groepjes kun je prima trainen. Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen, maar laat ook voeding geen spelbreker zijn.

    De juiste (hoeveelheid) voeding draagt bij aan een goede prestatie. Goed drinken en niet te veel eten is het belangrijkste devies. De basis van een goed (sport)voedingsplan is een goede sportdrank (= koolhydraten + elektrolyten)! Drink ongeveer 1 bidon van 750 ml Maxim Sports Drink per uur. Daarnaast vul je ieder uur je energie aan met maximaal 1 stuk voeding; brood of banaan of sportvoeding, zoals een energiereep of energiegel. Op deze manier krijg je ruim voldoende koolhydraten, vocht en mineralen binnen.

    Lees meer...
  5. Wat is het verschil tussen sportdranken?Om erachter te komen wat de beste sportdrank is, is het goed om te weten dat voldoende drinken voor, tijdens en na het sporten belangrijk is om een goede prestatie neer te kunnen zetten. VOCHT is essentieel voor:

    • transpireren (om lichaam op temperatuur te houden, het afvoeren van warmte)
    • het afvoeren van afvalstoffen
    • een goede verbranding (=energie) en concentratie
    • het regelen van je bloeddruk
    • een goede doorbloeding en kan kramp voorkomen
    Lees meer...
  6. HEROES by MaximMaxim introduceert 3 fantastische nieuwe eiwitrepen: HEROES Protein Bars!

    NU 25% INTRODUCTIEKORTING!

    Qua smaak zijn ze onovertreffelijk en qua samenstelling super functioneel. Precies wat je van een proteïne bar verwacht. Het is een perfecte herstelreep en vanwege het hoge eiwit- en vezelgehalte is de reep ook ideaal als gezond tussendoortje. Door het lage suikeraandeel krijg je geen insulinepiek, waardoor je bloedsuikerspiegel langer stabiel blijft. De repen bevatten slechts 200 kcal, minder dan 2 gram suiker en maar liefst 20 gram eiwit en 5 gram vezels. Een ideale reep voor degene die op zoek is naar veel eiwitten en onnodige suikers wil vermijden.

    Lees meer...
  7. Nieuw: Maxim Sports Drink Red Currant & Passion FruitMaxim voegt een nieuwe smaak toe aan haar assortiment Sports Drinks; “Red Currant & Passion Fruit”. Lekker fris, zacht en dorstlessend!

    Hypotoon, minder zoet en 100% natuurlijk!

    Om je vochtbalans op orde te houden is het belangrijk om niet alleen water te drinken, maar ook extra elektrolyten. Een hypotone sportdrank bevat naast de juiste verhouding koolhydraten (2:1 maltodextrine:fructose) ook de juiste concentratie aan elektrolyten en vult direct datgene aan wat je hebt verloren. Maxim Sports Drink is hypotoon en daarom de ideale sportdrank en dorstlesser. Het bevat minder suiker en meer elektrolyten dan de reguliere isotone sportdranken, waardoor het makkelijk en snel wordt opgenomen in het lichaam en vriendelijk is voor de maag. Maxim bevat alleen natuurlijke ingrediënten.

    Lees meer...
  8. Immuniteit... maar hoe dan?

    Immuniteit... maar hoe dan?“Ik heb geen makkelijke boodschap”, zo noemde onze minister-president de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Er worden zeer straffe maatregelen genomen. Maar het feit dat alle sportevenementen afgelast zijn en sportaccommodaties gesloten zijn, betekent niet dat we geen uitdagingen meer hebben! Sterker nog, er zijn meer mensen afhankelijk van jouw gezondheid en vitaliteit dan ooit. Met groepsimmuniteit gaat Nederland Covid19 te lijf. Een muur bouwen van gezonde mensen om de zwakkere te beschermen. Door gecontroleerde verspreiding gaan we immuniteit opbouwen en proberen we het virus langzaam uit te bannen. Dat betekent dat velen van ons het coronavirus gaan krijgen en dat we er voor moeten zorgen dat ons lichaam zo sterk mogelijk is om de klachten mild te houden en herstel zo snel mogelijk te laten plaatsvinden.

    Lees meer...
  9. Boost je weerstand!

    Boost je weerstand!De griep heerst en Corona houdt ons iedere dag bezig. Het goede is dat we in maart zijn beland en… maart roert zijn staart. Maar vooralsnog moeten we nog even pas op de plaats maken. Buiten is het druilerig nat en grauw en dat nodigt niet uit om lekker naar buiten te gaan. Dit heeft ook gevolgen voor de weerstand en vatbaarheid voor een verkoudheid, virus of zelfs longontsteking.

    Lees meer...
  10. Biking-landscape

    Voeding en sport gaan hand in hand. Een goede sportprestatie gaat gepaard met goede voeding en een goede energiehuishouding. De energievoorraad in je spieren moet optimaal geladen zijn, daar heb je voordeel bij. Maar hoe doe je dat eigenlijk, moet je dan veel of weinig eten en wanneer moet je dan eten? Het vooraf laden van energie is nog niet zo eenvoudig. Denk daar dus niet te makkelijk over, want er kan veel mis gaan en….. er valt zeker ook nog veel te winnen.  

    Lees meer...