Carbo Loader Marathon Amsterdam

Het is bekend dat je voorafgaand aan een lange of intensieve wedstrijd of training zoals een marathon goed moet eten om voldoende voedingstoffen, en met name koolhydraten, binnen te krijgen. Maar dat betekent niet dat je heel veel brood, pasta, rijst of aardappelen moet gaan eten. Met Maxim Carbo Loader kun je gemakkelijk de hoeveelheid koolhydraten in je maaltijd ophogen, zonder dat je enorme porties moet gaan eten, zoals je vaak doet met bijvoorbeeld een pasta party. Neem gewoon kleinere porties, dat is lekkerder en gezonder. Maxim Carbo Loader voorziet het lichaam op een zeer effectieve manier van een optimale energievoorraad. Glycogeen stapelen zoals dat mooi heet. Advies: eet een normale hoeveelheid pasta en vul dit aan met 1 of 2 schepjes Maxim Carbo Loader. Deze kun je gewoon aan de pasta(saus) toevoegen of aan je koude of warme drank.

Hoe gebruik je Maxim Carbo Loader?
Gebruik Maxim Carbo Loader 2-3 dagen voorafgaand aan de marathon. Voeg 1 of 2 schepjes toe aan je maaltijd. Daarnaast adviseren wij om 2 bidons (2 x 500ml) met 2 schepjes Carbo Loader gedurende de dag te drinken. Op de dag zelf gebruik je het 2-3 uur voor aanvang, 2-3 schepjes in bidon van 500ml. Rustig opdrinken in 15-20 minuten. Je kunt dit eventueel combineren met een Maxim Energy bar of Maxim Power Gel Drink.
Tijdens de marathon moet je proberen om optimaal gebruik te maken van de drankposten. Wij adviseren om 500-750 ml sportdrink per uur te drinken. Maak in de 2e fase van de marathon ook gebruik van energiegels om extra koolhydraten aan te vullen. Als je voldoende sportdrank drinkt heb je aan 1 energy gel per uur voldoende. Als je minder drinkt, neem dan 1 Maxim Power Gel Drink per uur of 3 isotone drink gels.