Energy Bar of Energy Gel? Wat is de beste (sport) voeding?Het buitensportseizoen is alweer volop aan de gang. Voor hardlopers en fietsers is het wel nog even wennen zonder grote (toer)tochten, koersen en marathons, maar ook individueel of in kleine groepjes kun je prima trainen. Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen, maar laat ook voeding geen spelbreker zijn.

De juiste (hoeveelheid) voeding draagt bij aan een goede prestatie. Goed drinken en niet te veel eten is het belangrijkste devies. De basis van een goed (sport)voedingsplan is een goede sportdrank (= koolhydraten + elektrolyten)! Drink ongeveer 1 bidon van 750 ml Maxim Sports Drink per uur. Daarnaast vul je ieder uur je energie aan met maximaal 1 stuk voeding; brood of banaan of sportvoeding, zoals een energiereep of energiegel. Op deze manier krijg je ruim voldoende koolhydraten, vocht en mineralen binnen.

Er is een groot verschil tussen een energy bar en een energy gel. Een energy gel is bedoeld als snelle energie booster. Een energy bar is een meer complete en volwaardige energiebron, waarmee je goede reserves aanlegt en makkelijk voor 45-60 minuten energie tankt.

De Maxim Energy Gel (Drink) bestaat met name uit snelle suikers (maltodextrine en fructose) voor een directe energieboost. Een gel is met name geschikt op die momenten dat vast voedsel lastig is om te kauwen en voor het laatste deel van de wedstrijd in het zicht van de finish. Maar de weg naar die finale vraagt vanaf het begin een serieuze aanpak met serieuze voeding. Een Maxim Energy Bar kent een efficiënte samenstelling en bevat extra vitaminen, mineralen en eiwitten, waardoor het gemakkelijk kan worden opgenomen in het lichaam en de energie gelijkmatig wordt afgegeven aan o.a. je spieren.

Top 3 Maxim Energy Bars

1. Oat, Almonds & Salty Nuts
2. Banana Yoghurt
3. Chocolate Caramel

Voor meer informatie: bekijk de Maxim Trainingscirkel voor het juiste sportvoedingsadvies.

Maxim sportvoeding is verkrijgbaar bij de betere fietswinkel, Albert Heijn, Gezond & Wel, en Online.