De ervaring leert dat je tijdens het sporten wilt variëren tussen vast en vloeibaar voedsel en/of tussen zoet en minder zoet. Maar je wilt ook niet te veel eten en drinken en vooral voorkomen dat je last krijgt van je maag of darmen. Maxim Sportvoeding biedt een grote variatie efficiënte en effectieve voeding, voor iedereen die maximaal wil presteren.

Wat levert de meeste koolhydraten?

1. Maxim Energy Gel 100 gram - 63 gram koolhydraten
2. Maxim Power Gel Drink 160 ml - 60 gram koolhydraten
3. Maxim Energy Bar 55 gram - 45 gram koolhydraten
4. Maxim Sports Drink 500 ml - 36 gram koolhydratenkoolhydraatopname maximaliseren


Voor een optimale absorptie is het belangrijk om voldoende (minimaal 500 ml per uur) te drinken, dit bevordert ook de opname van de koolhydraten in je lichaam. Je lichaam kan maximaal 80-90 gram koolhydraten per uur opnemen.
Maxim is dé ideale sportvoeding voor een maximale koolhydraat absorptie!
De basis voor maximale koolhydraatabsorptie per uur is 500 ml Maxim Sport Drink +
41 Maxim Energy Gel (100gr) per uur óf
41 Maxim Power Gel Drink (160ml) per uur óf
41 Maxim Energy bar per uur óf 
4 voeg 2 schepjes Maxim Carboloader toe aan je Maxim Sport Drink


Een energy bar zorgt voor een lekkere bite en de Power Gel Drink is minder zoet dan de reguliere sportdranken of gels. Probeer de consumptie van koolhydraten zo goed mogelijk over een uur te verdelen.
Koolhydraten zijn de belangrijkste energiebron voor sporters. Tijdens het sporten moet je er voor zorgen dat het koolhydraatniveau in je lichaam goed op peil blijft. Niet te weinig, maar ook niet te veel! Als je korter dan 2 uur traint dan is een koolhydraatinname van 60 gram per uur ruim voldoende. Maar als je langer dan 2,5 uur gaat sporten dan heeft het lichaam behoefte aan wat meer koolhydraten, omdat andere energiebronnen uitgeput raken. Onderzoek** heeft aangetoond dat de opname van koolhydraten door het lichaam toeneemt als je producten gebruikt met verschillende koolhydraatbronnen in een ratio 2:1 (maltodextrine: fructose). De koolhydraatabsorptie kan dan toenemen tot maar liefst 80-90 gram per uur. Er valt voor veel fietsers, hardlopers en triatleten dus nog wel wat te winnen. Het is heel simpel te realiseren, gewoon een kwestie van goed combineren en variëren. Maxim kan daarbij helpen, want alle Maxim Energy producten hebben deze unieke koolhydraatsamenstelling. Zo kun je makkelijk variëren en hoef je niet ieder uur hetzelfde te nuttigen.
(** Onderzoek Jeukendrup2014)