koolhydraten en vocht

Het was het gesprek van de Giro d’ Italia 2017; de acute noodstop van Tom Dumoulin. Vanwege darmkrampen moest hij een sanitaire stop maken. Tom had volgens eigen zeggen te weinig gedronken en teveel gels (=glucose/suiker) ingenomen, waardoor zijn darmen de suikers niet meer goed konden verwerken en dus in opstand kwamen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om voldoende te blijven drinken en je koolhydraatinname goed te coachen.

Een goede richtlijn is om ongeveer 1 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht per uur te eten. Voor een sporter van 80 kg komt dit dus neer op 80 gram koolhydraten per uur. Meer dan deze hoeveelheid van 60-80 gram koolhydraten per uur kan door het lichaam niet worden opgenomen. Een overmatige hoeveelheid koolhydraten houdt vocht vast. Dit kan leiden tot diarree en belemmert een snelle opname van vocht uit de darmen.
Daarom is Maxim Power Gel Drink de ideale isotone energy gel. Het bevat de juiste hoeveelheid koolhydraten en vocht en levert zowel snelle energie voor directe power en langdurige energie voor een later moment, zodat je met 1 portie voor 60 minuten energie tankt.

Gebruik Power Gel Drink om je energie voorraad te maximaliseren, vooraf of tijdens het sporten om je lichaam maximaal te laden met nieuwe energie. De ervaring leert dat het eten van vast voedsel tijdens een zware inspanning lastig is. Power Gel Drink is vloeibaar en wordt makkelijk en snel opgenomen in je lichaam. Maxim Power Gel Drink is daarom ook een ideaal alternatief voor een reep, een banaan of brood.