optimaliseren, eiwitten

Na een zware training of fysieke inspanning is de energievoorraad in je spieren behoorlijk verminderd. Om die voorraad aan te vullen is het belangrijk dat je extra eiwitten en koolhydraten neemt.


Het combineren van koolhydraten met eiwitten versnelt de opname in de spieren. Eiwitten helpen ook bij het herstel en onderhoud van spiervezels. Zo kun je weer fit aan de volgende training beginnen en je conditie en kracht optimaliseren.

Als je Maxim Protein & Recovery shake mengt met 250 ml koude melk, dan heb je een ideale hersteldrank met voldoende eiwitten en koolhydraten (uit melk in de vorm van melksuiker) voor een optimaal herstel.
Ben je er bewust van dat het lichaam, met name je spieren, nog 2 à 3 uur na het sporten blijft doorwerken en extra vocht en energie verbruikt. Als er onvoldoende energie aanwezig is, gaat je lichaam eiwitten gebruiken (o.a. uit je spieren) om energie te maken. Dit kan ten koste gaan van je spierweefsel.
Dus… om je conditie en vermogen te optimaliseren is het belangrijk om maximaal te herstellen. Neem een Maxim Protein & Recovery Shake binnen 45 minuten na het sporten. Dat levert direct de juiste hoeveelheid koolhydraten en eiwitten voor je spieren op. Zo kun je de volgende training of wedstrijd weer met een voorsprong beginnen en kun je je conditie en vermogen verder opbouwen.