Carbo Loader

Tijdens lange intensieve inspanningen zijn koolhydraten de belangrijkste brandstoffen voor duursporters, zoals wielrennen, hardlopen en triatlon. Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen in de lever en in de spieren. Deze voorraad is normaliter voldoende voor ongeveer 60 - 90 minuten inspanning. Voor een optimale koolhydraatvoorraad, adviseren wij om enkele dagen voor de wedstrijd extra koolhydraten te stapelen met behulp van Maxim Carbo Loader.
Carbo loading is vooral geschikt voor wielrenners, hardlopers en triatleten die de koolhydraatvoorraden in hun spieren willen maximaliseren. Gebruik Maxim Carbo Loader 2-3 dagen voorafgaand aan je wedstrijd. Maxim Carbo Loader is 100% natuurlijk en neutraal van smaak en daarom zeer geschikt om de hoeveelheid koolhydraten in de voeding gemakkelijk op te hogen, zonder dat je heel veel moet gaan eten. Bovendien bevat Carbo Loader uitsluitend lange koolhydraten (en heel weinig suiker) en daardoor geeft het geen extreme insulinepiek, waardoor je bloedspiegel langer stabiel blijft.

Het meeste effect behaal je als je de Carbo Loader na de trainingen eet/drinkt. De trainingen mogen in die periode niet meer uitputtend zijn. Op de dag zelf gebruik je het 2-3 uur voor aanvang, 2-3 schepjes in bidon van 500ml. Rustig opdrinken in 15-20 minuten. Je kunt dit eventueel combineren met een Maxim Energy Bar.