Maxim Protein Bars - Test nuOm alle misverstanden te voorkomen, proteïne en eiwit is precies hetzelfde. De termen worden vaak door elkaar gebruikt. Proteïne en eiwitten zijn niet alleen belangrijk voor krachtsporters, maar ook fietsers en hardlopers hebben behoefte aan extra eiwitten! De meest gebruikte eiwitten in sportvoeding zijn wei eiwitten oftewel whey protein uit melk. Deze worden het gemakkelijkste door het lichaam opgenomen.

De 3 PRO’s van PROTEINE

  • Ze leveren bouwstoffen voor je spieren, waardoor je uiteindelijk sterker wordt.
  • Ze dragen bij aan een sneller herstel van spierweefsel, waardoor je de volgende dag weer fit aan een nieuwe training kunt beginnen.
  • Ze stimuleren de vetverbranding, waardoor je sneller overtollig vet verliest.

Afhankelijk van je sportintensiteit adviseren wij een dagelijkse inname van 1,2 - 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht. Als je weinig sport, heb je vanzelfsprekend minder nodig dan als je een paar keer in de week flink actief bent. Voor een optimale opname van de eiwitten door het lichaam raden wij aan om de inname van de dagelijkse hoeveelheid zo goed mogelijk over de dag te verdelen. Dit komt neer op ongeveer 6 porties van 20-25 gram eiwitten per portie. Als je een goed uitgebalanceerd dieet volgt, is het vrij eenvoudig om je voeding eiwitrijk te maken. Gebruik wat vaker zuivel, eieren, mager vlees, vis, noten en zaden. Voor die momenten dat normale voeding niet voorhanden is of onvoldoende eiwitten bevat, is een Maxim Protein 40% Bar of een Maxim Hero Bar een goed alternatief. Met name na een zware training of duurtocht adviseren wij om binnen 30 minuten een portie eiwitten te nemen, zodat je optimaal kunt herstellen van je inspanning. De Maxim Protein Bars en Maxim Hero Bars zijn ook ideaal als gezond en eiwitrijk tussendoortje. Beide repen bevatten 20 gram eiwitten per reep en bijna geen suiker (< 2 gram). In tegenstelling tot de meeste eiwitrepen zijn de Maxim proteïnerepen vezelrijk (5 gram per reep). Vezels zijn gezond; ze verzadigen goed en zijn belangrijk voor een goede spijsvertering en stoelgang. Net als alle andere Maxim bars zijn ook deze repen vrij van palmolie.

Wil je afvallen en gewicht verliezen?

Je hebt veel minder suiker nodig dan je denkt, want je lichaam maakt zelf glucose vrij uit andere voedingsstoffen zoals eiwitten, vetten en koolhydraten. Een teveel aan suiker wordt opgeslagen als vet en dat is natuurlijk niet altijd wenselijk. Koolhydraten zijn vooraf en tijdens het sporten belangrijk om optimaal te kunnen presteren. Maar op de momenten dat je niet sport, adviseren wij om minder koolhydraten te eten en te vervangen door eiwitten! Eiwitten leveren voldoende energie en verzadigen goed, waardoor je minder snel honger hebt en dus ook minder eet. Maak vooral je tussendoortje eiwitrijk en neem eens een Maxim 40% Protein Bar in plaats van een Mars, Snicker, snoep, koek of brood.

In combinatie met voldoende lichaamsbeweging hebben eiwitten een gunstige invloed op de vetverbranding en het behoud van spiermassa en het herstel van spiervezels. Op deze manier kun je makkelijk gewicht verliezen en toch voldoende spiermassa behouden en vermogen opbouwen.