OpladenDe training begint al voor de eerste activiteit, want je moet al ruim van te voren rekening houden met je voeding. De energievoorraad in je spieren (glycogeen) moet voor een training maximaal opgeladen zijn. Eet niet te veel, vlak voor een training, want dat kost juist heel veel energie. Het maakt je moe - zowel in het hoofd als in je lichaam. Dus eet je grote maaltijd 2-3 uur voor het sporten en gebruik sportvoeding vlak voor het sporten. Maxim sportvoeding is speciaal ontwikkeld om je lichaam eenvoudig en snel te voorzien van de juiste hoeveelheid (makkelijk verteerbare) voeding.

Het doel van laden:

Maximeren van de energievoorraad in je spieren!

Koolhydraten zijn de belangrijkste energiebron voor een sporter. De koolhydraatvoorraad in je spieren is beperkt en een tekort kan grote invloed hebben op je prestatie. Eet 30 minuten voor het begin een Maxim Energy Bar.

Daarnaast is het belangrijk om je vochthuishouding (vocht + mineralen) op orde te hebben. Drink 500 ml Maxim Sports Drink 30 minuten voor de start. Juist bij hogere temperaturen is het belangrijk om vooraf voldoende sportdrank te drinken om je vocht, energie en met name de mineralen en zouten aan te vullen.

Eiwitten voor een sterk en fit lichaam!

Bij krachttrainingen en langdurige trainingen adviseren wij om 60-90 minuten van te voren een Maxim Protein Bar of Maxim Protein Bite te nemen. Je kunt ook kiezen voor Maxim Pure Whey Protein Shake ter aanvulling van eiwitten.

Zowel voor krachtsporters als duursporters is eiwit een belangrijke voedingsstof. Eiwitten houden spiermassa in stand, ze ondersteunen de bouw van nieuwe eiwitstructuren in je spieren en ze dragen bij aan het herstel van spiervezels.

Je hebt ongeveer 20 gram eiwit nodig per 2-3 uur voor onderhoud van spiermassa en andere lichamelijke functies. Praktisch gezegd zou je dus iedere 2-3 uur eiwitten moeten nemen of elke maaltijd zou eiwitten moeten bevatten. Maxim Protein Bar en Maxim Protein Bite hebben de ideale dosering van 20 gram eiwit en bevatten het juiste aminozuurprofiel voor een optimale opname van de eiwitten door het lichaam. Op die manier ondersteun je opbouw en herstel van spiervezels.