whey protein shake and bars eiwitten

Als je een lekkere relaxte vakantie hebt gehad en wat minder hebt kunnen trainen, dan heeft dat al snel invloed op je fitheid. Je spieren en conditie hebben wat in moeten leveren. Don’t worry, je basisconditie en kracht zijn echt nog wel in orde! Als je je trainingen weer goed oppakt en je doet af en toe wat extra (beenspier)oefeningen dan zit je al snel weer in de buurt van je gewenste niveau. Het is ook belangrijk om rekening te houden met je voeding. Om weer snel op kracht te komen kun je wat extra eiwitten nemen. Eiwitten ondersteunen de opbouw van nieuwe eiwitstructuren in je spieren en ze dragen bij aan extra vermogen en het herstel van spiervezels.
Je hebt ongeveer 20 gram eiwit nodig per 2-3 uur voor onderhoud en opbouw van spiermassa (kracht) en andere lichamelijke functies (vermogen). Praktisch gezegd zou je dus iedere 2-3 uur eiwitten moeten nemen. Zorg er dus voor dat iedere maaltijd eiwitten bevat. Neem op dagen dat je krachttraining doet of zware fysieke inspanningen levert, extra eiwitten! Dit kan in vloeibare vorm met Maxim Protein & Recovery Shake of Maxim Protein Boost of in vast vorm met de Maxim Protein 40% reep. Alle producten zijn suikerarm en bevatten maar liefst 20 gram eiwit. Ideaal voor aanvulling van extra eiwitten.