Over Maxim

over maxim

Maxim Sports Nutrition is in Scandinavië en Nederland een van de grootste spelers op het gebied van sportvoeding. Maxim heeft deze positie onder andere te danken aan de strenge Noorse wetgeving ten aanzien van voeding en gezondheid. De levensstijl van de Noren is al eeuwenlang gericht op kracht en vitaliteit. De bewustwording m.b.t. gezonde voeding en sport is diep ingeworteld in de Noorse levensstijl. Noorse levensmiddelenbedrijven worden ieder jaar weer geïnspireerd om maximaal in te zetten op het gebruik van gezonde en natuurlijke ingrediënten en om serieuze verbeteringen door te voeren op het gebied van duurzaamheid. Het hoofdkantoor van Maxim is gevestigd in Oslo en Maxim Nederland is heel trots om daar onderdeel van te zijn.

Sinds 1991 – Historie

Maxim is eigenlijk per toeval ontstaan nadat de oprichter, de Engelse wielrenner Steve Jennings, revalideerde van een ongeluk. Steve fietste met zijn racefiets tegen een openstaande deur van een volgauto en belandde met een aantal breuken in het ziekenhuis. Tijdens zijn revalidatieproces kreeg hij vanuit het ziekenhuis een koolhydratenmix toegediend, waar hij zich erg goed en energiek bij voelde. Na zijn herstel besloot Steve om deze unieke “energymix” commercieel te gaan maken voor het wielerpeloton.
Dit product was echter zo puur dat het in eerste instantie niet geschikt was voor commerciële doeleinden. Hij kwam in contact met een aantal wetenschappers en samen ontwikkelden zij een “superdrank”. Hiermee was het eerste Maxim product geboren en Steve noemde het Maxim Original.

Inmiddels is Maxim een gewaardeerd merk in Europa met een uitgebreide range aan unieke producten ontwikkeld op basis van wetenschappelijke onderzoeken en ontwikkelingen. Nog elke dag is Maxim bezig haar assortiment te optimaliseren en aan te passen aan de wensen van de individuele (top)sporter. Dit leidt vaak tot verrassende producten waarmee jij als sporter je voordeel kunt doen!

Over Maxim Nederland

Toen ik in 1995 in aanraking kwam met Maxim en persoonlijk kennis maakte met Steve, was ik direct verkocht. Maxim had een fantastische merkuitstraling en Steve zijn enthousiasme voor en visie op sport en voeding maakte veel indruk op mij. We hadden al snel een enorme klik. Steve zijn marketing talent matchte perfect met mijn passie voor gezonde en functionele voeding. We waren er beiden van overtuigd dat de juiste voeding bij kan dragen aan een gezonde levensstijl en betere prestaties. We besloten om samen de markt te gaan veroveren en hadden een duidelijke missie: Maxim verder professionaliseren en op de Europese kaart te zetten. Met jeugdig enthousiasme, een gezonde drive en met volle overtuiging gingen we de concurrentie aan met de gevestigde internationale merken. We reisden heel Europa door op zoek naar enthousiaste importeurs en als we tijd hadden beklommen we een colletje of liepen een rondje.

Samenwerking met sporters en deskundigen

We gingen ook intensief samenwerken met sporters, atleten en voedingsdeskundigen en dat was wellicht de basis van ons succes! Deze mensen werden net zo enthousiast over Maxim als wij en werden onze ambassadeurs en ze bleken 100 keer meer waard dan de dure reclamecampagnes van de concurrent. Wij kwamen er ook al snel achter dat Maxim op kwaliteit en functionaliteit onverslaanbaar was. Het was slechts een kwestie van tijd om onze posities op de internationale markt in te nemen. In 3 jaar tijd hadden we in een aantal landen een sterke marktpositie verworven, maar dat was niet voldoende om door te kunnen groeien. We begaven ons in een super nichemarkt en moesten hoe dan ook een breder draagvlak voor sportvoeding gaan creëren om de markt voor sportvoeding volwassen te kunnen maken.

Focus op Benelux en Nederland in het bijzonder

Het werd al snel duidelijk dat we ons meer moesten gaan focussen op nationale groei, lokale verkoop en marketing. Focus was noodzakelijk om de sportvoedingsmarkt uit de niche te halen. De landen werden verdeeld en ik werd zelfstandig importeur/distributeur te richten op de Benelux.
Inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder en heb ik nog steeds dezelfde passie voor sport en voeding. Ik werk nog iedere dag met veel plezier en toewijding aan de ontwikkeling van dit fantastische merk. We hebben een gezonde groei doorgemaakt en dat is met name te danken aan onze trouwe partners die zorgen dat Maxim altijd daar verkrijgbaar is waar de consument het verwacht. Daar zijn we heel blij mee! Verder is er eigenlijk in al die jaren weinig veranderd; de sporter staat voorop, de ambassadeurs worden gekoesterd en wij geven nog steeds geen onnodig geld uit aan reclame. Daar zijn we trots op!

Paul Vaessen
100% Maxim / Founder Maxim Benelux

Maatschappelijke betrokkenheid

Wij zijn sterk betrokken bij de ontwikkeling van gezondheid in het algemeen en het wel en wee van de sporter in het bijzonder. We hebben geen enkele affiniteit met onnatuurlijke en of oneerlijke versterkende middelen. Kortom, we zijn fan van eerlijke voeding! De kwaliteit van onze producten staat bij ons op NR1. Daarom gebruikt de meerderheid van de Nederlandse topsporters Maxim. Wij sponsoren geen grote ploegen, maar hebben de keuze gemaakt voor de individuele benadering. Wij vinden het leuk om onze kennis te delen met de sporter en onze merkbekendheid te vergroten door direct contact met altijd een persoonlijk voedingsadvies. Dit is onze manier van marketing, daar geloven wij in. Vraag naar de mogelijkheden en mail ons: info@maximsportvoeding.nl.

Maxim Sportvoeding is onderdeel van Good Life International

Good Life International BV is al ruim 30 jaar specialist in functionele voeding. Wij zijn een marketing-verkooporganisatie gericht op de bewuste en actieve consument. Wij zijn gepassioneerd door goede voeding die we onze kinderen onbeperkt durven te geven.

Where the good life begins

“Hoe zinvol is voeding als het niet gezond is? Dat was de vraag die ik mij stelde toen ik in 1998 de basis heb gelegd voor Good Life International. Hoe meer gezonde producten en ideeën, hoe groter de impact op de wereld was mijn overtuiging. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en hebben een ruime expertise opgebouwd in het ontwikkelen en vermarkten van gezonde functionele voeding onder verschillende (eigen) merken. Het is onze missie om de levensstijl van jong en oud voedzamer te maken, zodat hun leven comfortabeler wordt. We hebben een brede distributie en werken samen met grote retailers, maar halen ook veel energie uit kleinere ondernemers en online shops. We leveren van Albert Heijn tot Futurumshop en van Mantel Tweewielers tot AZ Alkmaar. We zijn uitgegroeid tot een Food Inspiration bedrijf en ondersteunen een gezonde levensstijl om de vitaliteit en welzijn van mensen te verhogen. We maken alleen producten die we onze kinderen onbeperkt durven te geven en halen onze producten en ingrediënten zo dicht mogelijk bij huis om de kwaliteit te kunnen waarborgen en het milieu zo min mogelijk te belasten. Dat voelt gewoon goed!”

Paul Vaessen
Founder Good Life International BV

0
    0
    Winkelwagen
    De winkelwagen is leegNaar winkel
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen