Nieuws

  1. Maxim Carbo LoaderDe nazomer nadert. Voor velen is dit de mooiste tijd van het jaar. De zon staat laag en de temperatuur daalt, waardoor de natuur in een prachtig kleurenpalet verandert. Maar deze veranderingen hebben niet alleen impact op de natuur, ook het menselijk lichaam reageert erop. We passen onze levensstijl aan; de trainingsschema’s veranderen en we gaan ook anders eten omdat simpelweg het aanbod van verse groenten verandert. Door met name de lagere temperaturen ga je (automatisch) ook minder drinken. Hier ligt voor veel sporters een uitdaging, want voldoende drinken is wel de basis van een goede prestatie. Omdat je minder transpireert heb je in principe ook minder vocht en mineralen nodig. Maar vocht is essentieel voor een goede verbranding!

    Lees meer...
  2. Maxim Sportvoeding Noorwegen

    Maxim Sports Nutrition is in Scandinavië en Nederland een van de grootste spelers op het gebied van sportvoeding. Maxim heeft deze positie onder andere te danken aan de strenge Noorse wetgeving ten aanzien van voeding en gezondheid. De levensstijl van de Noren is al eeuwenlang gericht op kracht en vitaliteit. De bewustwording m.b.t. gezonde voeding en sport is diep ingeworteld in de Noorse levensstijl. Noorse levensmiddelenbedrijven worden ieder jaar weer geïnspireerd om maximaal in te zetten op het gebruik van gezonde en natuurlijke ingrediënten en om serieuze verbeteringen door te voeren op het gebied van duurzaamheid. Het hoofdkantoor van Maxim is gevestigd in Oslo en Maxim Nederland is heel trots om daar onderdeel van te zijn.

    Lees meer...
  3. WK Wielrennen

    Het WK Wielrennen in Yorkshire zit er weer op. Het was absoluut een visitekaartje voor de sport in het algemeen en de wielersport in het bijzonder. Het zware parcours in combinatie met het Engelse weer maakte dit WK een kampioenschap voor de echte krachtpatsers. De wegwedstrijd van de mannen op zondag was een exceptioneel zware race, waarvan veel renners achteraf zeggen dat het zelfs het zwaarste kampioenschap is dat ze ooit hebben gereden. Dit soort heroïsche wedstrijden maakt de wielersport zo ontzettend gaaf. In Yorkshire werd nog eens heel duidelijk wat het belang van goed eten en drinken is tijdens een koers. Als je overvallen wordt door kou en regen, dan moet je hopen dat je lichaam in staat is om goed te blijven functioneren. Je moet in ieder geval blijven trappen om warm te blijven en proberen voldoende te eten en vooral voldoende te drinken. En juist met kou en regen is dat de grote uitdaging, want alleen met gelletjes ga je het niet redden!

    Lees meer...
  4. Carbo loaden voor Marathon Amsterdam

    Carbo Loader Marathon Amsterdam

    Het is bekend dat je voorafgaand aan een lange of intensieve wedstrijd of training zoals een marathon goed moet eten om voldoende voedingstoffen, en met name koolhydraten, binnen te krijgen. Maar dat betekent niet dat je heel veel brood, pasta, rijst of aardappelen moet gaan eten. Met Maxim Carbo Loader kun je gemakkelijk de hoeveelheid koolhydraten in je maaltijd ophogen, zonder dat je enorme porties moet gaan eten, zoals je vaak doet met bijvoorbeeld een pasta party. Neem gewoon kleinere porties, dat is lekkerder en gezonder. Maxim Carbo Loader voorziet het lichaam op een zeer effectieve manier van een optimale energievoorraad. Glycogeen stapelen zoals dat mooi heet. Advies: eet een normale hoeveelheid pasta en vul dit aan met 1 of 2 schepjes Maxim Carbo Loader. Deze kun je gewoon aan de pasta(saus) toevoegen of aan je koude of warme drank.

    Lees meer...
  5. Last van slappe benen?

    whey protein shake and bars eiwitten

    Als je een lekkere relaxte vakantie hebt gehad en wat minder hebt kunnen trainen, dan heeft dat al snel invloed op je fitheid. Je spieren en conditie hebben wat in moeten leveren. Don’t worry, je basisconditie en kracht zijn echt nog wel in orde! Als je je trainingen weer goed oppakt en je doet af en toe wat extra (beenspier)oefeningen dan zit je al snel weer in de buurt van je gewenste niveau. Het is ook belangrijk om rekening te houden met je voeding. Om weer snel op kracht te komen kun je wat extra eiwitten nemen. Eiwitten ondersteunen de opbouw van nieuwe eiwitstructuren in je spieren en ze dragen bij aan extra vermogen en het herstel van spiervezels.

    Lees meer...
  6. Hoe voorkom ik een griepje? 4 tips!

    mollers omega-3 omega3 levertraan weerstand vitamine d

    De zomer is bijna voorbij, de zon laat zich steeds minder vaak zien. De koude en donkere periode van het jaar is in aantocht. Wat betekent dit nu eigenlijk?
    Je hoort het vaak: de R is weer in de maand. Een handig ezelsbruggetje dat aangeeft wanneer je weerstand wel wat extra ondersteuning kan gebruiken. Het zijn de maanden van korte dagen met minder zon dan de 4 maanden per jaar zonder R.
    In de zonnige maanden zijn we vaker en langer buiten, vangen we meer zonnestralen op en bewegen we doorgaans meer. Al deze factoren zijn goed voor de weerstand. Nu de donkere en koude maanden weer aanbreken, is aandacht voor de weerstand vereist om niet door een vervelende verkoudheid of door de griep geveld te worden.

    Lees meer...
  7. eiwitrijk, koolhydraatarm, ketogeen, dieet, weegschaal

    Welk dieet is het beste voor atleten en sporters? Vraag je af of het überhaupt de moeite waard en verstandig is om je eetpatroon drastisch te veranderen. Bij wielrenners, mountainbikers, hardlopers, maar ook voor krachtsporters kan het ontbreken van essentiële voedingsstoffen direct invloed hebben op de prestatie. Het is dus belangrijk je calorieën te coachen en te weten wat je eet.

    Lees meer...
  8. protein bar, protein boost, eiwitten, eiwitrijk

    Iedere sporter met een gezond eetpatroon heeft een bepaalde suikervoorraad als energie in het lichaam opgeslagen in de spieren en de lever in de vorm van glycogeen. Als deze voorraad op is, dan daalt je energieniveau en verlies je kracht en vermogen. Vaak laat een sportman het niet zo ver komen en tankt hij tijdens het sporten nieuwe energie bij door middel van sportdrank en (sport)voeding. Op deze manier raken niet alle reserves op.

    Lees meer...
  9. Als sporter leg je al snel de focus op het realiseren van 1 specifiek doel, uitdaging of prestatie. Om je doelstelling te halen investeer je veel tijd in verbetering van techniek en toename van fysieke kracht door veel te trainen. Dat is ook heel goed en daar kun je ook heel ver mee komen. Maar het verbeteren van alleen kracht, techniek en uithoudingsvermogen is vaak niet voldoende, want uiteindelijk bepaalt het “gevoel van de dag” en je mentale weerstand of je wint of verliest. Diegene die echt het verschil maken zijn op de juiste momenten optimaal geconcentreerd en gefocust, waardoor ze vaak betere of slimmere keuzes maken. Gezonde voeding en voldoende rust kunnen bijdragen aan een verbeterde concentratie. Het is bewezen dat je met de juiste voedingsstoffen nog behoorlijk wat winst kunt behalen.

    Wie sterk is moet ook slim zijn!

    Lees meer...
  10. Omega-3 houdt je scherp!

    Wij van Maxim Sportvoeding zijn gepassioneerd door voeding en sportvoeding in het bijzonder. Wij zijn ervan overtuigd dat de juiste voeding een belangrijke bijdrage levert aan het welzijn van sporters. Sinds kort hebben wij een top omega-3 supplement in het assortiment, van hetzelfde Noorse moederbedrijf als Maxim. Omega-3 is onmisbaar in een gezonde en sportieve levensstijl.

    Omega-3

    Lees meer...