Nieuws

  1. Last van de hitte?

    beat the heat

    De noodzaak van goed drinken wordt vaak onderschat, terwijl een goede vochtbalans echt heel belangrijk is! Vocht ondersteunt de spijsvertering en de verbranding en houdt je bloeddruk op peil. Maar vocht voert ook warmte af en voorkomt zo

    Lees meer...
  2. Moeite met eten?

    power gel en carboloader

    Veel sporters hebben moeite met eten. De een eet vóór het sporten te weinig en de ander vind het lastig om onder zware omstandigheden nieuwe energie te tanken. Een goede energie huishouding draagt bij aan een goede prestatie. Dus….

    Lees meer...
  3. maxim sports drink tropical

    Tijdens een lange tocht is de behoefte aan mineralen (en met name elektrolyten) groter doordat er voortdurend veel mineralen verloren gaan via zweet. Met name bij hogere temperaturen en voor sporters die hevig zweten, raadt het Internationaal Olympisch Comité aan om

    Lees meer...
  4. Weet je het niet?

    sportvoedingspakket lange toertocht

    Voor degene die niet te lang na wil denken over de ideale sportvoeding tijdens een lange toertocht heeft Maxim een sportvoedingspakket samengesteld. Een goede sportdrank is de basis van een voedingsplan voor lange (en warme) tochten. Drink minimaal

    Lees meer...
  5. Giro 2018

    In samenwerking met sportvoedingsdeskundigen en topsporters heeft Maxim de Maxim Training Cirkel ontwikkeld. Gebruik de Training Cirkel om je eigen (sport)voedingsplan te maken! Het juiste gebruik ervan helpt om het maximale uit je training te halen, waardoor je conditie en vermogen toenemen. Hoe werkt de Maxim Training Cirkel?

    Lees meer...
  6. Sports Drink Tropical 480g

    Darmproblemen ontstaan over het algemeen door verkeerde of te veel voeding. Maar darmproblemen kunnen ook ontstaan door tekorten en dan met name een tekort aan vocht en electrolyten (=zouten). Voor duursporters is een combinatie van te veel suikerrijke voeding en te weinig vocht een nachtmerrie voor de darmen. Zeker bij hoge

    Lees meer...
  7. Suikerpiek of suikerdip

    Suiker en maltodextrine zijn beide koolhydraten. De (spijs)vertering van deze koolhydraten vindt op verschillende momenten in het lichaam plaats. De vertering van korte koolhydraten vindt met name plaats in de mond en de vertering van langzame koolhydraten in de darmen. Dit betekent dat suiker snel energie vrijgeeft en zorgt voor een suikerpiek. Langzame koolhydraten geven langdurige energie en voorkomen een suikerdip.

    Lees meer...
  8. bidon bottle

    Bij kramp en slappe benen grijpen sporters al snel naar magnesium. Maar dat is vaak niet de oplossing. Voorkomen is beter dan genezen! In veel gevallen ligt de oorzaak bij een tekort aan vocht, oftewel te weinig drinken. Voor een optimale opname van o.a. koolhydraten en eiwitten is vocht noodzakelijk. Vocht is belangrijk voor de spijsvertering, zodat eiwitten en koolhydraten goed verteren en snel worden opgenomen in het bloed. Te weinig vocht kan

    Lees meer...
  9. Energy Bar vs Protein Bar

    maxim protein energy bar

    Een energie reep is bedoeld als aanvulling van koolhydraten. Zo tank je extra brandstoffen voor meer energie. Een eiwit reep is bedoeld als aanvulling van eiwitten om sneller te herstellen of om spiermassa te bouwen. Een energy bar neem je vlak vóór of tijdens het sporten. Een eiwitreep neem je na het sporten óf als aanvulling van je dagelijkse eiwitten op momenten dat je minder actief bent.
    Tijdens lang of extreem duursporten adviseren wij om tussendoor extra eiwitten te nemen in de vorm van een Maxim Protein & Recovery Bar of een Maxim Protein Bite Zo ondersteun je het herstel van spierweefsel.

    Lees meer...
  10. Koolhydraten of eiwitten?

    koolhydraten eiwitten protein

    Koolhydraten en eiwitten leveren dezelfde hoeveelheid calorieën, maar ze hebben een totaal verschillende uitwerking in het lichaam. Koolhydraten leveren brandstof. Eiwitten leveren bouwstoffen. Zowel voor krachtsporters als duursporters zijn koolhydraten en eiwitten dus heel belangrijk. Er is ook nog een duidelijk metabolisch verschil. De vertering van koolhydraten vindt plaats in de mond en darmen (en niet in de maag), terwijl de vertering van eiwitten juist wel in de maag verloopt. Dit kost meer energie, maar zorgt ook voor betere verzadiging. Dus minder snel weer honger. Door koolhydraten te combineren met eiwitten rem je ook de opname van suiker, waardoor de suikerpiek afneemt. Op momenten dat je minder actief bent, is het belangrijk om minder koolhydraten en meer eiwitten te eten. Maxim Protein Bite en Maxim Protein40% zijn ideaal als je minder suiker en meer eiwitten willen eten. Daarnaast zijn de repen vezelrijk, waardoor ze een gunstige invloed hebben op je darmen en verzadiging.

    Lees meer...