Sports Drink Tropical 480g

Darmproblemen ontstaan over het algemeen door verkeerde of te veel voeding. Maar darmproblemen kunnen ook ontstaan door tekorten en dan met name een tekort aan vocht en electrolyten (=zouten). Voor duursporters is een combinatie van te veel suikerrijke voeding en te weinig vocht een nachtmerrie voor de darmen. Zeker bij hoge temperaturen is de aanvoer van voldoende vocht en electrolyten essentieel! Want als je te weinig drinkt worden voedingsstoffen zoals suikers niet meer door de darmen opgenomen en komen de darmen in opstand. Met alle gevolgen van dien.

Een goede richtlijn is om 750 ml sportdrank per uur te drinken. Bij voorkeur een hypotone sportdrank (Maxim Sportdrink), omdat deze meer electrolyten bevat dan een regulier isotone drank. Daarnaast heb je nog wat extra koolhydraten nodig, maar niet teveel! Eén Maxim Energy bar per 90 minuten is ruim voldoende. De ervaring leert dat het eten van vast voedsel tijdens een zware inspanning lastig is. Een goed alternatief voor een energy bar of ander vast voedsel is de Maxim Power Gel Drink. Het bevat de juiste koolhydraten voor zowel snelle energie voor directe power en langdurige energie voor een later moment. Power Gel Drink is vloeibaar en wordt makkelijk en snel opgenomen in je lichaam.
Met name in het laatste uur, met de finish in zicht en als de bidon leeg is, adviseren wij vloeibare voeding in de vorm van Gel Drinks te nemen. Deze isotone gels bevatten extra vocht waardoor ze makkelijker en sneller door het lichaam worden opgenomen.