sportschool voeding binnen maxim sports

Veel duursporters gaan bij het aanbreken van de winter van buiten- naar binnentraining. Lekker aan je conditie en kracht werken. Bij cardiotraining en spinning, maar ook als je aan fitness en krachtsport doet, kan de juiste voeding bijdragen aan een beter rendement. Met name bij indoor sporten is voldoende drinken heel belangrijk. Je dehydrateert in een zaal sneller en je moet voortdurend voldoende vocht en electrolyten aanvullen. Neem dan Maxim Total Hydration. Het bevat o.a. extra magnesium en kalium ter ondersteuning van een goede hydratatie. Daarnaast zijn extra koolhydraten belangrijk voor de stofwisseling in je spieren. Drink ongeveer 500/750ml per uur. Wij raden aan om vóór de krachttraining wat extra koolhydraten te nemen, zodat je het maximale uit je training kunt halen (bijvoorbeeld havermout, banaan of een Maxim Energy bar). Drink daarbij een flink glas water of thee. Na een zware krachttraining heb je extra eiwitten nodig voor snel herstel en opbouw van je spieren. Een eiwit shake of eiwitreep zoals bijvoorbeeld Maxim Whey Protein eiwit shake of Maxim Protein 40% bar voorzien hierin. Na een intensieve cardiotraining of spinningles adviseren wij om 500ml sportdrank (vocht en mineralen) te nemen (Maxim Active Hydration) voor een optimale hydratatie en herstel.