Over Maxim

Historie

Maxim is eigenlijk per toeval ontstaan nadat de oprichter, de Engelse wielrenner Steve Jennings, revalideerde van een ongeluk. Steve fietste met zijn racefiets tegen een openstaande deur van een volgauto en belandde met een aantal breuken in het ziekenhuis. Tijdens zijn revalidatieproces kreeg hij vanuit het ziekenhuis een koolhydratenmix toegediend, waar hij zich erg goed en energiek bij voelde. Na zijn herstel besloot Steve om deze unieke "energymix" commercieel te gaan maken voor het wielerpeloton.
Dit product was echter zo puur dat het in eerste instantie niet geschikt was voor commerciële doeleinden. Hij kwam in contact met een aantal wetenschappers en samen ontwikkelden zij een "superdrank". Hiermee was het eerste Maxim product geboren en Steve noemde het Maxim Original. Maxim werd de officiële leverancier van het Britse Olympische team op de spelen in Barcelona (1992). Na de Olympische spelen ontdekte Steve pas echt de potentie van zijn "superdrank" en maakte hem beschikbaar voor alle duursporters. Maxim werd echt "hot" in Engeland.
Het unieke aan Maxim Original is dat het een ideale samenstelling heeft van simpele en complexe koolhydraten en dat het neutraal van smaak is. Je kunt het dus gemakkelijk aan andere dranken en zelfs maaltijden toevoegen om extra koolhydraten te stapelen. Tot op de dag van vandaag is de receptuur nooit veranderd, alleen heet het nu "Maxim Carboloader".
Inmiddels is Maxim een gewaardeerd merk in Europa met een uitgebreide range aan unieke producten ontwikkeld op basis van wetenschappelijke onderzoeken en ontwikkelingen. Nog elke dag is Maxim bezig haar assortiment te optimaliseren en aan te passen aan de wensen van de individuele (top)sporter. Dit leidt vaak tot verrassende producten waarmee jij als sporter je voordeel kunt doen!

Maxim Nederland

Toen ik in 1995 in aanraking kwam met Maxim en persoonlijk kennis maakte met Steve, was ik direct verkocht. Maxim had een fantastische merkuitstraling en Steve zijn enthousiasme voor en visie op sport en voeding maakte veel indruk op mij. We hadden al snel een enorme klik. Steve zijn marketing talent matchte perfect met mijn passie voor gezonde en functionele voeding. We waren er beiden van overtuigd dat de juiste voeding bij kan dragen aan een gezonde levensstijl en betere prestaties. We besloten om samen de markt te gaan veroveren en hadden een duidelijke missie: Maxim verder professionaliseren en op de Europese kaart te zetten. Met jeugdig enthousiasme, een gezonde drive en met volle overtuiging gingen we de concurrentie aan met de gevestigde internationale merken. We reisden heel Europa door op zoek naar enthousiaste importeurs en als we tijd hadden beklommen we een colletje of liepen een rondje. Maar we gingen ook intensief samenwerken met sporters, atleten en voedingsdeskundigen en dat was wellicht de basis van ons succes! Deze mensen werden net zo enthousiast over Maxim als wij en werden onze ambassadeurs en ze bleken 100 keer meer waard dan de dure reclamecampagnes van de concurrent. Wij kwamen er ook al snel achter dat Maxim op kwaliteit en functionaliteit onverslaanbaar was. Het was slechts een kwestie van tijd om onze posities op de internationale markt in te nemen. In 3 jaar tijd hadden we in een aantal landen een sterke marktpositie verworven, maar dat was niet voldoende om door te kunnen groeien. We begaven ons in een super nichemarkt en moesten hoe dan ook een breder draagvlak voor sportvoeding gaan creëren om de markt voor sportvoeding volwassen te kunnen maken. Het werd al snel duidelijk dat we ons meer moesten gaan focussen op nationale groei en lokale verkoop en marketing activiteiten i.p.v. de internationale groei. Wij waren er van overtuigd dat deze focus noodzakelijk was om de markt voor sportvoeding uit de niche te halen. We gingen de landen verdelen en ik besloot om me als zelfstandig importeur/distributeur te gaan richten op de Benelux.
Inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder en heb ik nog steeds dezelfde passie voor sport en voeding. Ik werk nog iedere dag met veel plezier en toewijding aan de ontwikkeling van dit fantastische merk. We hebben een gezonde groei doorgemaakt en dat is met name te danken aan onze trouwe partners die er voor zorgen dat Maxim altijd daar verkrijgbaar is waar de consument het verwacht. Daar zijn we heel blij mee! Verder is er eigenlijk in al die jaren weinig verandert; de sporter staat voorop, de ambassadeurs worden gekoesterd en wij geven nog steeds geen onnodig geld uit aan reclame. Daar zijn we trots op!

Paul Vaessen
100% Maxim / Founder Maxim Benelux

Maatschappelijke betrokkenheid

Wij zijn sterk betrokken bij de ontwikkeling van gezondheid in het algemeen en het wel en wee van de sporter in het bijzonder. Wij hebben geen enkele affiniteit met onnatuurlijke en of oneerlijke versterkende middelen. Wij zijn fan van eerlijke voeding! De kwaliteit van onze producten staat bij ons op NR1. Daarom gebruikt de meerderheid van de Nederlandse topsporters Maxim. Wij sponsoren geen grote ploegen, maar hebben de keuze gemaakt voor de individuele benadering. Wij vinden het leuk om onze kennis te delen met de sporter en onze merkbekendheid te vergroten door direct contact met altijd een persoonlijk voedingsadvies. Dit is onze manier van marketing, daar geloven wij in. Vraag naar de mogelijkheden en mail ons: info@maximsportvoeding.nl