Water of sportdrank: wat is beter voor wielrenners, mountainbikers en hardlopers?

Water of sportdrank: wat is beter voor wielrenners, mountainbikers en hardlopers?

ma 17 mei 2021 door Lianne van den Bosch

Voor duursporters zoals wielrenners, mountainbikers en hardlopers is een goede vochthuishouding van groot belang voor een goede prestatie. Wat moet je dan drinken: water of sportdrank? Alleen water is niet voldoende en bevat te weinig elektrolyten en energie. Hieronder een aantal tips om goed te drinken, want een goede sportdrank kan je dag redden.

De 5 grote voordelen van een hypotone Sports Drink

Lees meer over de voordelen van sportvoeding voor wielrenners en voor hardlopers.

5 tips om voldoende te drinken

  1. Zorg dat je vooraf voldoende drinkt, zodat je goed gehydrateerd begint. Maar ook weer niet te veel!
  2. Neem een hypotone sportdrank, het is minder geconcentreerd en vriendelijker voor de maag.
  3. Neem Maxim Sports Drink; het is hypotoon met veel elektrolyten en koolhydraten.
  4. Drink grote slokken, dat is beter voor je spijsvertering.
  5. Drink ongeveer 500-750 ml sport drink per uur. Water is voor vissen, het bevat te weinig voedingsstoffen!

Lees meer over Sportvoeding en Wielrennen en Sportvoeding en Hardlopen.

Lees meer over de verschillen tussen sportdranken.

Het sportvoedingsschema voor lange trainingen of toertochten

Lange training of toertocht: sportvoedingsschema voor duursporters

hypotone sportdrank sportdrank water
0